اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

فلای دبی به دنبال بزرگ‌ترین قرارداد خرید هواپیما در تاریخ خود است

غيث الغیث، مدیر عامل شرکت فلای دبی، دیروز اظهار داشت که شرکت در حال انجام مذاکرات اولیه با «بوئینگ» و «ایرباس» درباره بزرگ‌ترین سفارش هواپیما در تاریخ خود است.

او در مصاحبه‌ای با رویترز در نمایشگاه هوایی فارنبورو گفت: «آخرین سفارشی که ارائه دادیم برای خرید 175 هواپیما بود، و این (سفارش بعدی) بزرگ‌تر خواهد بود، من از این بابت مطمئنم.» فلای دبی در سال ۲۰۱۷ خرید 175 هواپیمای بوئینگ 737 مکس را اعلام کرد.

در اظهاراتی که توسط «بلومبرگ» نقل شد، غیث گفت که شرکت در حال ارزیابی گزینه‌ها با هر دو سازنده «بوئینگ» و «ایرباس» است.

غیث توضیح داد که سفارش جدید «قطعاً» از خریدهای قبلی بزرگ‌تر خواهد بود، و بزرگ‌ترین خرید تا کنون در سال ۲۰۱۷ بود که شرکت 175 هواپیمای مدل 737 خرید.

او افزود: «ما باید تصمیمی برای ده سال آینده بگیریم، و همیشه فرصت وجود دارد و گزینه‌ای برای هر دو شرکت ایرباس و بوئینگ وجود دارد.»

فلای دبی باید به طور پیش‌رفته برنامه‌ریزی کند، که این منجر به بزرگ‌ترین خرید در تاریخ ۱۵ ساله آن خواهد شد.

غیث گفت که شرکت هواپیمایی تنها چهار هواپیما امسال دریافت کرده است که همه آنها با تأخیر مواجه شده‌اند. فلای دبی خرید ۲۵۱ هواپیمای مدل بوئینگ 737 را درخواست کرده و هنوز منتظر دریافت ۱۲۷ هواپیما است.

در هفته گذشته، بوئینگ به شرکت اطلاع داد که امسال هیچ هواپیمای اضافی دریافت نخواهد کرد، که باعث ایجاد کمبود بزرگ در زمانی شد که سفر هوایی همچنان قوی است.

غیث اشاره کرد که او مطمئن نیست که شرکت سازنده هواپیماهای آمریکایی چه زمانی قادر به تحویل هواپیماهای تأخیر افتاده خواهد بود و تأخیر را «لحظه‌ای از ناامیدی بزرگ» توصیف کرد.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی تنها از هواپیماهای بوئینگ استفاده می‌کند، اما تأخیر در تحویل، فلای دبی را مجبور به تجدید نظر در خریدها کرده است.

در حالی که فلای دبی در گذشته برخی از هواپیماها را اجاره کرده است تا برخی از کمبودها را جبران کند، مدیر عامل گفت که او تمایلی به استفاده از این روش ندارد، زیرا مشتریان تمایلی به سفر با هواپیماهایی که علامت «فلای دبی» را ندارند، ندارند.

فلاي دبی اکنون یک ناوگان شامل ۸۸ هواپیمای بوئینگ 737 را اداره می‌کند که شامل: ۲۹ هواپیمای نسل جدید بوئینگ 737-800 و ۵۶ هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 و ۳ هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9 است.

کاهش تعداد هواپیماهایی که قرار بود امسال دریافت شوند، فشار بیشتری بر روی استفاده از ناوگان «فلای دبی» وارد کرده است. با اضافه شدن ۶ مقصد جدید که در ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد، شرکت در حال حاضر در حال بررسی جدول پروازها و عملیات خود در شبکه است، به دلیل فشارهای ناشی از کمبود هواپیما.

در طول ۱۵ سال عملیات خود، فلای دبی به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت هواپیمایی در امارات و منطقه برجسته شده است و توانسته شبکه‌ای متنوع و قوی بسازد و بسیاری از بازارهای بدون پرواز مستقیم را افتتاح کند.

امروزه، فلای دبی بزرگ‌ترین اپراتور هواپیماهای بوئینگ 737 مکس در خاورمیانه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و رشد ناوگان آن، برنامه‌های رشد بلندپروازانه شرکت را در سال‌های گذشته تقویت کرده است. توانایی بوئینگ در برآورده کردن تعهدات خود برای تحویل هواپیماها به شرکت عامل تعیین‌کننده‌ای در تحقق این برنامه‌های رشد بوده است.

عذرخواهی

شرکت بوئینگ، سازنده بزرگ هواپیماهای آمریکایی، بابت هر گونه تأخیری که در عملکرد فلای دبی به دلیل عدم رعایت جداول تحویل پیش آمده، عذرخواهی کرده است. بوئینگ در پاسخ به پرسش «البيان» درباره تأخیر سفارش «فلای دبی» گفت: «شرکت بوئینگ بابت هر گونه تأخیری که در عملکرد شرکت هواپیمایی «فلای دبی» و برنامه‌های توسعه‌ای آن به وجود آمده، عذرخواهی می‌کند. تیم ما در حال حاضر بر روی تثبیت تولید و زنجیره تأمین تمرکز دارد تا بتوانیم به تعهدات خود به مشتریانمان عمل کنیم. همچنین ما به حفظ ارتباط مستقیم و مداوم با آن‌ها در طول این مدت متعهد هستیم.»

برنامه‌های رشد

این اظهارات در پاسخ به آنچه که «فلای دبی» درباره تأثیرات بزرگ تأخیرات مداوم بوئینگ در جداول تحویل هواپیماهایش فاش کرده است، بیان شد. این موضوع باعث شده است تا شرکت هواپیمایی برنامه‌های خود برای مقاصد را مورد ارزیابی قرار دهد و احتمالاً جدول پروازها را در شبکه خود به دلیل عدم دریافت هواپیماهای جدید در ماه‌های آینده مورد بازنگری قرار دهد. فلاي دبی از بوئینگ خواسته است تا در راستای تعهدات خود به تحویل هواپیماها اقدامات بیشتری انجام دهد.

بررسی گزینه‌ها

فلای دبی برنامه‌های خود را در سال جاری بر اساس دریافت ۱۴ هواپیمای جدید بنا نهاده بود و تأکید کرد که به بررسی تمام گزینه‌های ممکن ادامه خواهد داد تا تأثیر این تأخیرات را کاهش دهد.

فلای دبی گفت: «چالش‌های مستمر در جداول تحویل بوئینگ منجر به دریافت تعداد کمتری از هواپیماها در سه سال گذشته شده است، و بازنگری در جداول تحویل برای سال ۲۰۲۴ به این معنی است که بوئینگ ۱۴ هواپیمای 737 مکس را که برای امسال توافق شده بود، تحویل نخواهد داد. هواپیماهایی که در نیمه اول سال دریافت کردیم، از تأخیرات انباشته شده در سال‌های گذشته بودند که این تأخیرات به طور گسترده‌ای وجود داشته‌اند. فلای دبی سفارش‌های بیش از ۱۲۵ هواپیمای بوئینگ 737 مکس دارد که انتظار می‌رود در طول دهه آینده دریافت کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا